کیفیت و قیمت محصولات ایرانی به ویژه در صنعت ساختمان برای گرجستان جذاب است

رئیس هیات تجاری گرجستان با اشاره به جذابیت کیفیت بالا و قیمت پایین محصولات ایرانی به‌ویژه در صنعت ساختمان برای گرجستان، پیشنهاد داد: نمایشگاه توانمندی‌های ایران برای معرفی این توانمندی‌ها به تجار گرجی برگزار شود.


عثمان چالیشگان، رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران بین‌المللی گرجستان که در راس یک هیات تجاری به ایران سفر کرده است، با حضور در اتاق ایران با حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران دیدار کرد. در این نشست، دو طرف درباره زمینه‌های همکاری مشترک با هدف افزایش سطح مبادلات تجاری گفت‌وگو کردند.

رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران بین‌المللی گرجستان با تأکید بر اینکه ما می‌خواهیم روابط تجاری ایران و گرجستان را افزایش دهیم گفت: در این سفر نکات مشترکی را با دوستان ایرانی پیدا کردیم و امیدواریم هر دو طرف نقش خود را در توسعه روابط تجاری دو کشور ایفا کنند.

او با بیان اینکه ایران پتانسیل‌های خوبی برای همکاری‌های تجاری به خصوص در حوزه مصالح ساختمانی دارد ادامه داد: کیفیت بالا و قیمت پایین بسیاری از محصولات ایرانی به ویژه در صنعت ساختمان برای ما جذاب است. پیشنهاد من این است که یک نمایشگاه از توانمندی‌های ایران در تفلیس و یا باتومی برای معرفی این توانمندی‌ها به تجار گرجی برگزار کنیم.

حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران هم در این دیدار با اشاره به رابطه تاریخی و سیاسی خوب ایران و گرجستان، گفت: متأسفانه روابط تجاری ما به اندازه روابط سیاسی، قدرتمند پیش نرفته است و تجارت 350 میلیون دلاری دو کشور با ظرفیت‌های موجود فاصله زیادی دارد.

او با بیان اینکه موضوعات مختلفی از جمله تحریم‌ها و پاندمی کرونا بر توسعه روابط تجاری ایران و گرجستان سایه انداخته است، افزود: با این حال گرجستان علاوه بر ظرفیت‌های خوب اقتصادی، دو قرارداد تجارت آزاد با چین و اتحادیه اروپا دارد که برای ایران فرصت خوبی برای همکاری محسوب می‌شود.

سلاح ورزی گفت: اتاق ایران شناخت خوبی از ظرفیت‌ها و نیازهای گرجستان دارد. همچنین اتاق مشترک بازرگانی ما با گرجستان فعال است و مطمئن هستیم می‌توانیم از روش‌های مختلف که با دیگر کشورهای منطقه در شرایط تحریم تجربه کرده‌ایم، روابط خوب تجاری با گرجستان برقرار کنیم.

او با بیان اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی، توسعه گردشگری و تولید انرژی و سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند زمینه‌های خوبی برای همکاری دو کشور باشند، افزود: اتاق ایران از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های ایران در گرجستان حمایت می‌کند و امیدوارم این توافق به زودی عملیاتی شود.

فاطمه مقیمی، رئیس اتاق مشترک ایران و گرجستان نیز از آمادگی این اتاق برای برگزاری یک همایش تجاری بزرگ میان ایران و گرجستان خبر داد و گفت: ما تلاش می‌کنیم در نمایشگاه تجاری و صنعتی 7 جولای در گرجستان حضور فعال داشته باشیم. | اتاق بازرگانی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.