۴۰۰ هکتار برای اجرای فاز اول منطقه ویژه اقتصادی تاکستان درنظر گرفته شد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: ۴۰۰ هکتار زمین از اراضی ملی برای اجرای فاز اول منطقه ویزه اقتصادی تاکستان درنظر گرفته شده است.

رضا صفاری با اعلام این خبر افزود: این اراضی از موقعیت خوبی برخوردار بوده و نزدیک به آزادراه قزوین-زنجان و خط آهن سراسری تهران-تبریز در محدوده تاکستان است.

وی یادآور شد: از سوی شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین، شرکت شهرک های صنعتی استان به عنوان دستگاه مسوول و متولی منطقه ویژه اقتصادی تاکستان انتخاب شده است.

این مسوول گفت: براساس قانون باید انتخاب دستگاه مسوول برای مناطق ویژه اقتصادی به تایید و مصوبه هیات وزیران نیز برسد و سپس طرح جامع مربوط به منطقه مورد نظر از سوی دستگاه انتخاب شده تهیه و باید به تصویب برسد.

وی اظهار داشت: مقرر شد تا با همکاری شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و مناطق ویژه امورات مربوط به دریافت مجوز از هیات وزیران برای تعیین سازمان مسوول منطقه ویژه اقتصادی با سرعت بیشتری پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: پس از مصوبه و مجوز هیات وزیران در خصوص تعیین دستگاه مسوول، کار حصار کشی اراضی منطقه ویژه اقتصادی تاکستان انجام و عملیات ایجاد زیرساخت و تاسیسات مورد نیاز در آن از جمله استقرار گمرک انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در چهار فاز پیش بینی شده است،اظهار داشت: پس از دریافت مجوزهای لازم پیش بینی می شود ظرف یک تا دو سال زیرساخت های لازم برای فعالیت فاز نخست عملیاتی شود.

صفاری اظهار داشت: با امتیازات و تسهیلات اختصاص داده شده برای فعالان حوزه تولید و تجارت در مناطق ویژه اقتصادی، پس از راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تاکستان زمینه خوبی برای افزایش صادرات انواع کالا و محصول در استان قزوین فراهم خواهد شد.

مناطق ویژه اقتصادی مکان های استقرار صنایع تخصصی یا عام با انواع امتیازات قانونی از جمله معافیت ها و تسهیلات درنظر گرفته شده برای بخش تولید و تجارت هستند.

در مناطق ویژه اقتصادی تمهیداتی در جهت تسهیل ویژه حضور سرمایه گذاران و فعالیت های تولیدی و تجاری درنظر گرفته شده که از جمله آنها می توان به ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار تولید بدون پرداخت عوارض گمرکی، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و صدور مجوزهای ساخت و پایان کار به شکل رایگان و برخی مشوق ها و امتیازات مشابه مناطق آزاد تجاری و صنعتی اشاره کرد./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.