۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی قزوین سرمایه‌گذاری می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: با عقد قرارداد با سرمایه گذاران طی ۲ ماهه امسال، ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سرمایه گذاری می‌شود.

رضا صفاری با اعلام این خبر افزود: در ۲ ماهه امسال ۴۶ سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین جذب شدند و با شرکت شهرک های صنعتی استان برای دریافت زمین و اجرای طرح های تولیدی قرارداد منعقد کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: به این سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی مختلف صنعتی استان ۲۰ هکتار زمین واگذار شده است.

این مسوول اظهار کرد: با ساخت، راه اندازی و بهره برداری از طرح های مربوط به این سرمایه گذاران برای ۹۹۵ نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین به طور مستقیم اشتغالزایی می شود و بیش از این مقدار نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

صفاری با بیان اینکه قزوین استانی پرجاذبه برای سرمایه گذاران بخش صنعت محسوب می شود،افزود: در کنار نزدیکی به تهران، قرارگیری در شاهراه ارتباطی و وجود زیرساخت های ارتباطی مناسب و وجود فرهنگ سرمایه پذیری بالا و انسجام مدیران دستگاه های اجرایی در این خصوص، تلاش داریم تا با تقویت زیرساخت ها به ویژه در شهرک های پرتقاضا زمینه مناسب را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شهرک های صنعتی استان قزوین فراهم کنیم.

صفاری اظهار داشت: طرح های عمرانی و زیرساختی مربوط به شهرک های صنعتی قزوین را با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا داریم که این میزان، علاوه بر اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه تقویت زیرساخت شهرک ها و نواحی صنعتی استان به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه در تعیین اهلیت سرمایه گذاران متقاضی برای حضور در شهرک ها و نواحی صنعتی حساسیت بیشتری را نسبت به گذشته به خرج داده ایم تا طرح های تولیدی زودتر به سرانجام برسند و شاهد معطل شدن اراضی واگذار شده نباشیم،افزود: اراضی آماده شده در شهرک های صنعتی با هزینه های دولت باید در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار بگیرد.

۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی قزوین سرمایه‌گذاری می‌شود

سفر رییس جمهور آهنگ سرمایه گذاری صنعتی را در قزوین تند می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در ادامه به سفر رییس جمهور به این استان که هشتم اردیبهشت ماه امسال انجام شد اشاره کرد و گفت: این سفر خیر و برکات زیادی برای بخش تولید،صنعت و سرمایه گذاری استان به همراه داشت.

وی اظهار داشت: تصویب راه اندازی دو شهرک صنعتی تخصصی شامل شهرک انرژی های پاک و شهرک فناوری به منظور استقرار صنایع پیشرفته و دانش بنیان در کنار تخصیص اعتبار برای تقویت زیرساخت شهرک های صنعتی و ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان بدون شک آهنگ سرمایه گذاری صنعتی را در این استان تند می کند.

این مسوول با بیان اینکه تامین انرژی مورد نیاز برای طرح های جدید سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین یکی از دغدغه های اصلی ما بود،افزود: سفر رییس جمهور این دغدغه را از میان برد و مقرر شد بیش از سه هزار میلیارد ریال به منظور تامین برق در این حوزه اختصاص یابد که بدون شک عملیاتی شدن این مساله رونق سرمایه کذاری و تولید در استان را با خود به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: به محض ابلاغ و نهایی شدن مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین در بخش صنعت و سرمایه گذاری در پی اجرایی کردن آنها برخواهیم آمد.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

حدود یک هزار واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.

حدود ۸۰۰ طرح تولیدی نیز در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین مراحل مختلف ساخت و ساز را پشت سر می گذرانند./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.