احیای ۱۰۰ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی قزوین برنامه‌ریزی شده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: احیای ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” برنامه‌ریزی شده است.

حمیدرضا خانپوراظهار داشت: در کنار جذب سرمایه گذاران جدید، احیای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال و افزودن آنها به جمع صنایع فعال از اولویت های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های تابعه استانی است.

وی همچنین یادآور شد: سال گذشته نیز با پیگیری ها و برنامه ریزی های انجام شده؛ ۴۰ واحد تولیدی راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین پس از چندین سال تعطیلی، احیا شده و به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش، کمبود مواد اولیه، مسایل و اختلافات مدیریتی، فرسودگی دستگاه ها و ماشین آلات و مشکل بازاریابی به همراه تحریم ها از جمله مسایل و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی راکد به شمار می رود.

این مسوول گفت: جانشینی مدیریت و واگذاری به سرمایه گذاران جدید، تغییر خط تولید، ارایه تسهیلات مالی در راستای تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش از جمله اقداماتی است که در زمینه احیای واحدهای راکد و تعطیل در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین انجام شده است.

خانپور با بیان اینکه برخی واحدهای احیا شده در شهرک های صنعتی استان قزوین با واگذاری به سرمایه گذاران جدید دوباره فعال شده و به چرخه تولید بازگشته اند،اظهار داشت: امکان واگذاری واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال به متقاضیان سرمایه گذاری وجود دارد.

قزوین جزو سه استان برتر کشور در زمینه سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین همچنین گفت: در سال جهش تولید موفق به جذب ۲۱۹ سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی مختلف صنعتی این استان شدیم و به این ترتیب قزوین جزو سه استان برتر کشور در زمینه جذب سرمایه گذار شناخته شد.

این مسوول اظهار داشت: تعداد سرمایه گذاران جدب شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در سال ۹۹ بیش از ۲ برابر نسبت به سال قبل از آن رشد یافت.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا ظرفیت های جدیدی را پیش روی متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی در استان قزوین ایجاد کنیم،افزود: در همین راستا تلاش داریم تا در کنار آزادراه ملی غدیر (آبیک-چرمشهر) یک شهرک صنعتی جدید ایجاد کنیم که البته منوط به تصویب در کارگروه های استانی و هیات وزیران است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: توسعه شهرک های صنعتی تقاضامحور از جمله شهرک صنعتی کاسپین و حیدریه با ایجاد زیرساخت های لازم از جمله تسطیح و آماده سازی اراضی و ایجاد زیرساخت نیز از اولویت های این شرکت در سال “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” به شمار می رود.

وی همچنین اظهار داشت: خلع ید طرح های صنعتی معطل و راکد که سرمایه گذاران آنها نسبت به اجرای تعهدات خود کوتاهی کرده اند و واگذاری آنها به سرمایه گذاران جدید نیز از اولویت های دیگر شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در سال جاری به شمار می رود.

این مسوول یادآور شد: واگذاری زمین ارزان قیمت دارای زیرساخت (آب، برق، گاز و خطوط مخابراتی) به شکل اقساطی از جمله مزایا و مشوق هایی است که برای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی درنظر گرفته شده و برخی نواحی و شهرک ها نیز به منظور تشویق سرمایه گذاران به فعالیت دارای مشوق مالیاتی نیز هستند.

خانپور اظهار داشت: با سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید طی هشت سال گذشته و ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک ها و نواحی صنعتی به جرات می توان گفت که استان قزوین از حیث زیرساختی هیچ مشکل و مانع خاصی در پذیرش سرمایه گذاران ندارد.

بهره برداری از ۴۱ طرح تولیدی شهرک های صنعتی قزوین در سال جهش تولید 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در ادامه از بهره برداری ۴۱ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان در سال گذشته موسوم به سال جهش تولید خبر داد و اظهار داشت: برای راه اندازی این واحدها در مجموع بیش از سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

این مسوول گفت: با بهره برداری از این واحدها برای بیش از یک هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شد. 

خانپور اظهار داشت: با توجه به وضعیت طرح هایی که در مرحله نصب ماشین آلات و بهره برداری قرار دارند، پیش بینی می کنیم بین ۳۰ تا ۵۰ واحد تولیدی نیز در سال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین راه اندازی شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین همچنین گفت: با راه اندازی از طرح های در دست ساخت و اجرا در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان، تعداد واحدهای بهره بردار در این مکان ها به بیش از هزار و ۵۰۰ واحد افزایش می یابد.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین حدود هزار واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری هستند./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.