تعدد تصمیم‌گیری در استان سدی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی است

دادستان قزوین گفت: نباید خلأ و یا تعدد تصمیم‌گیری در استان قزوین به سدی برای اجرای تصمیمات حمایتی از واحدهای تولیدی تبدیل شود.

محمد قاسمی پیش از ظهر دوشنبه در کارگروه حمایت از تولید که در دفتر دادستان قزوین برگزار شد اظهار کرد: باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای حل مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین استفاده کنیم.

وی افزود: حل مشکلات واحدهای صنعتی در استان نیازمند بررسی دقیق مشکلات است تا بتوانیم در مرحله نخست و همان ابتدا مشکلاتی که مربوط به استان است را رفع و سپس مشکلات برون استانی را مرتفع کنیم.

دادستان قزوین اذعان کرد: باید تلاش کرد مصوبات کارگروه که برای رفع مشکلات واحد تولیدی است حتماً عملیاتی شود، در غیر این صورت سبب سرخوردگی واحدهای تولیدی خواهد شد که برای رفع مشکلات آنها برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: شرایط امروز اقتصادی شرایطی خاص است و باید با فوریت و مدیریت بیشتر و با در نظر گرفتن شرایط خاص کشور و واحدهای تولیدی تصمیم اتخاذ شود.

قاسمی تصریح کرد: باید با تصمیمات منطقی به دنبال سود ده کردن واحدهای تولیدی زیان ده باشیم تا این واحدها بتوانند مشکلات را حل کرده و مسیر توسعه را طی کنند.

وی اضافه کرد: امروز غالب واحدهای تولیدی مشکل دارند اما باید با اولویت بندی و بنا به شرایط هر واحد تولیدی به دنبال رفع مشکلات آنها برویم.

دادستان قزوین ادامه داد: تعطیلی واحدهای تولیدی به دلایلی همچون بدهی به بانک دوای درد تولید و صنعت نیست و باید تلاش کرد تا با هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی خلأ ارتباط میان بانک و واحدهای تولیدی از بین برود.

وی بیان کرد: نباید خلأ و یا تعدد تصمیم گیری در استان قزوین به سدی برای اجرای تصمیمات حمایتی از واحدهای تولیدی تبدیل شود و همه دستگاه‌های مرتبط باید مانند زنجیره برای حل مشکلات واحد، در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

این مسئول تأکید کرد: یکی از مشکلات استان قزوین در حل مشکلات واحدهای تولیدی اختیارات دستگاه‌ها و همچنین بانک‌های استان قزوین است و در برخی اوقات یک کارشناس ساده در تهران مصوبات کارگروه و یا ستاد اقتصاد مقاومتی را به راحتی ملغی می‌کند.

قاسمی در پایان یادآور شد: باید از ظرفیت رسانه‌ای نیز نسبت به انعکاس اقداماتی حمایتی اهتمام داشت تا شاهد افزایش انگیزه در میان مردم و واحدهای تولیدی بحران دار باشیم./مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.