نوسانات مکرر و نااطمینانی مستمر در نرخ‌های واقعی ارز باعث تردید صادرکنندگان می شود

صبح امروز ، جلسه هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین با حضور آقای مهندس عبدیان رئیس محترم اتحادیه و آقایان جعفرزاده ، پازوکی و جباری از اعضای محترم هیات مدیره و خانم برومند دبیر اتحادیه برگزار گردید.

اعضای هیات مدیره اتحادیه در این جلسه درمورد سیاستهای ارزی دولت و آسیب هایی نوسانات مکرر نرخ ارز بر امر صادرات بحث و گفتگو کردند.

️ در این نشست ،مهندس عبدیان در خصوص نوسانات مکرر نرخ ارز اظهار داشت: اگر چه افزایش نرخ ارز می‌تواند قدرت رقابت را در حوزه تجارت خارج از کشور افزایش دهد، اما از طرف دیگر موجب افزایش هزینه‌های تولید، کمبود نقدینگی و بالا رفتن بازپرداخت‌هایی خواهد شد که باید به‌صورت ارزی پرداخت شود. نوسانات مکرر و نااطمینانی مستمر در نرخ‌های واقعی ارز باعث تردید صادرکنندگان در زمینه سود ناشی از مبادله‌های بین‌المللی شده که این خود سبب کاهش تجارت خارجی شده است.

مهندس جعفرزاد نیز بیان کرد : صادرکنندگان خواهان افزایش نرخ ارز نیستند ،زمانی که نرخ ارز افزایش پیدا می کند به تبع آن قیمت مواد اولیه و هزینه های تولید بالا می رود و وقتی یکباره نرخ ارز کاهش پیدا می کند این هزینه ها کم نمی شود و فقط آسیب آن به صادرکنندگان می رسد.

مهندس پازوکی و جباری نیز در خصوص هزینه های سرباری که حمل و نقل بین المللی به صادرکنندگان تحمیل میکند توضیحاتی ارائه نمودند.

📆۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.