۲۱۰ میلیون دلار در سامانه نیما معامله شد

بانک مرکزی اعلام کرد: دوشنبه سوم خرداد در سامانه نیما ۲۱۰ میلیون دلار و با میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۰۴,۵۲۲ ریال معامله شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، سامانه نیما دیروز شاهد عرضه حدود ۳۱۹ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بوده است.  

این امر حاکی از این است که نرخ ارز موثر در واردات کشور نرخ فوق الذکر بوده است.

با توجه به تحولات سیاست خارجی و افزایش امیدواری به موفقیت مذاکرات وین، آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در سایر کشورها و کاهش سفته‌بازی در بازار ارز، قیمت انواع ارز در هفته‌های اخیر روند کاهشی داشته است.

سامانه نیما از نیمه نخست سال ۹۷ پس از تعدیل سیاست‌های ارزی دولت به عنوان مرجع تعیین نرخ خرید و فروش حواله‌های ارزی تعیین شد.

نظام یکپارچه‌ معاملات ارزی (سامانه نیما) با هدف تسهیل تامین ارز راه‌اندازی شده و با استفاده از آن، خریداران (واردکنندگان) و فروشندگان (صادرکنندگان) ارز متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام می‌کنند.

سامانه نیما محل تامین ارز کالاهای وارداتی و محل تبادل میان صادرکنندگان و واردکنندگان است و حجم و قیمت معاملات انجام شده در آن در فرایند تعیین نرخ ارز، نقشی تعیین‌کننده دارد.

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (دوشنبه، سوم خردادماه) با ۸۳ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۲۲ هزار و ۴۷۷ تومان و قیمت خرید هر دلار ۲۲  هزار و۳۲ تومان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.