دولت روسیه روی چند قلم کالای کشاورزی عوارض صادراتی گذاشت

رایزن بازرگانی ایران در روسیه از وضع عوارض صادراتی بر روی چند قلم محصول کشاورزی از سوی دولت روسیه خبر داد.

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، ایرج زارعی با بیان خبر  وضع عوارض صادراتی بر روی چند قلم محصول کشاورزی از سوی دولت روسیه اظهار داشت: دولت روسیه نسبت به وضع عوارض صادراتی بر روی گندم، جو، ذرت، دانه سویا و چوب اقدام کرده است.

زارعی افزود: عوارض صادراتی گندم از روسیه از ۳۰  ژوئن تا ۶ ژوئیه ( ۹ تیرماه تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰) برابر با ۴۱.۳ دلار (۲۹۸۴ روبل) به ازای هر تن خواهد بود تا قبل از تاریخ مذکور عوارض صادراتی برابر ۳۳.۳ دلار (۲۴۰۶ روبل) به ازای هر تن بود. عوارض صادراتی جو ۳۹.۶ دلار (۲۸۶۱ روبل) به ازای هر تن و ذرت ۵۰.۵ دلار (۳۶۴۹ روبل) به ازای هر تن است.

وی ادامه داد: در تاریخ ۲۸ مه، براساس اعلام سرویس مطبوعاتی روسیه، این دولت در راستای حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و اجازه صادرات بخشی از تولیدات‌شان برای دوره ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۲  (۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ تا ۹ شهریور ۱۴۰۱) عوارض صادراتی دانه سویا را از ۳۰ به ۲۰ درصد کاهش داد.  

رایزن بازرگانی ایران در روسیه گفت: دولت روسیه همچنین عوارض صادراتی برای انواع مختلف چوب‌های تقریباً فرآوری شده را از اول ژوئیه ۱۰ درصد تعیین کرد که طول مدت این مصوبه تا پایان سال 2021 است. همچنین هیئت دولت در حال ایجاد محدودیت‌های گسترده‌تری در زمینه صادرات چوب  به صورت غیرفرآوری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.