صادرات با ارزش افزوده بیشتر معیار اصلی سال 1400

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در بودجه 1400 و مصوبه مجلس تهیه‌ لیست مواد خام و نیمه خام برای رفع معافیت مالیاتی در صورت صادرات در دستور کار قرار گرفته و این لیست با همکاری معاونت امور صنایع، معاونت امور معادن و وزارت اقتصاد در دست تهیه است و این یعنی تشویق صادرات کالاهایی با ارزش افزوده بیشتر همواره مد نظر است و امسال هم این موصوع را با جدیت در پیش گرفتیم.

حمید زادبوم خاطر نشان کرد: ارزش افزوده بیشتر در زنجیره تولید کالا معیار اصلی انتخاب صادرکننده نمونه کشوری نیز هست و البته دقت داشته باشید که این ارزش افزوده باید بزرگ و بیشتر باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص مشوق های صادراتی نیز اعلام کرد: 800 میلیارد تومان در بودجه سال 1400 برای صادرات در نظر گرفته شده، در ستاد اقتصاد مقاومتی در حال تصویب است وبودجه آن در بودجه 1400 دیده شده و در آنجا هم مشوق ها به سمت ارزش افزوده بیشتر سوق داده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد در آستانه تغییر و تحولات دولت بتوانیم مسیر توسعه صادرات غیر نفتی را با همین روال ادامه دهیم و اهداف کلی یعنی تمرکز بر بازارهای ویژه که 15 تای آن‌ها کشورهای همسایه و 2 کشور هند و چین و دو کشور اوراسیایی دیگر را شامل می‌شود، را محقق سازیم.

زادبوم در پایان گفت: به دنبال برگزاری همایش برند هستیم تا برندهای یک قرن گذشته را معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.