بیش از ۹۰۰۰ میلیارد ریال بودجه جهت پرداخت مشوق‌های صادراتی

در مجموع بیش از ۹۰۰۰ میلیارد ریال بودجه جهت پرداخت مشوق‌های صادراتی در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال۱۴۰۰در نظر گرفته شده است.

احسان قمری افزود: این مشوق‌ها در قالب ۱۳سرفصل و در سقف اعتبارات تخصیصی به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد.

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی گفت: همچنین مبلغ ۴۰۰۰میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و با نرخ ترجیحی به صادرکنندگان تخصیص پیدا خواهد کرد.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تصویب و ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار امیدواری کرد با ابلاغ و تخصیص بودجه‌های مشوق‌های صادراتی توسط سازمان برنامه و بودجه، حمایت و تشویق صادرکنندگان در جهت کاهش هزینه‌های حضور در بازار‌های هدف و افزایش قدرت رقابت‌پذیری صادرکنندگان استمرار یافته و شرایط مساعدتر و آسان تری برای آنان فراهم شود.

احسان قمری افزود: گسترش حمایت از صادرات به کشور‌های همسایه و استفاده از ابزار‌های تشویقی به منظور حضور در بازار اتحادیه اوراسیا از رویکرد‌های بسته حمایت از صادرات غیرنفتی بوده و تلاش می‌شود تا حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که با استمرار حمایت از زیرساخت‌های صادراتی بخش بزرگتری از صادرکنندگان مورد حمایت قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.