اجرای موافقتنامه تعرفه ترجیحی بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا سطح مناسبات را ارتقاء می‌دهد

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- قزاقستان با اشاره به توانمندی‌های کشاورزی و صنعتی در دو کشور، گفت: گسترش روابط تجاری و گردشگری، عملیاتی شدن توافقات امضا شده به‌ویژه موافقتنامه تعرفه ترجیحی بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همکاری‌های منطقه می‌تواند به ارتقا سطح مناسبات فیمابین منجر شود.

اصغر شکیروف، نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان با غلامرضا نوری قزلجه رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- قزاقستان در حاشیه مراسم سیزدهمین تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

نوری در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات سیاسی – اقتصادی دو کشور، گفت: توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور یکی از برنامه‌های مهمِ مورد حمایت مجلس شورای اسلامی و گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان است.

وی افزود: مجالس دو کشور می‌توانند تسهیل‌کننده مراودت در عرصه‌های مختلف باشند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- قزاقستان با بر شمردن توانمندی‌های کشاورزی و صنعتی در دو کشور، ادامه داد: گسترش روابط تجاری و گردشگری، عملیاتی شدن توافقات امضا شده به‌ویژه موافقتنامه تعرفه ترجیحی بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همکاری‌های منطقه می‌تواند به ارتقا سطح مناسبات فیمابین منجر شود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان بر تبادل هیأت‌های سیاسی و پارلمانی و تداوم رایزنی‌های مستمر در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی میان جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان تأکید کرد.

در ادامه این دیدار اصغر شکیروف نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و اعلام آمادگی مجلس سنای قزاقستان جهت توسعه و گسترش ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران، گفت: فرصت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی و کشاورزی میان دو کشور وجود دارد و مجالس می‌توانند تقویت‌کننده آن باشند.

اصغر شکیروف در پایان همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین را مهم ارزیابی کرد و بر تدوام دیدارهای پارلمانی میان مقامات مجالس قزاقستان و ایران تأکید کرد./ خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.