دستور وزیر صمت برای الزام صنایع به برآورد مخاطرات 3 ماهه

وزیر صمت از الزام صنایع به برآورد مخاطرات 3 ماهه خبر داد و گفت: با عرضه سیمان در بورس، مازاد تقاضا در جیب دلال نمی‌رود و به دست تولیدکننده می‌رسد.

رضا فاطمی‌امین اظهار داشت: تمام مصرف‌کنندگان، عاملان فروش و تولیدکنندگانی که مواد اولیه آنها سیمان است باید محصول خود را در بورس عرضه کنند.

وی با بیان اینکه طی ۲ هفته آینده همه عرضه‌کنندگان سیمان باید در سامانه تجارت ثبت‌نام کنند، افزود: تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۴ میلیون مسکن در کشور ساخته شود، این اقدام امکان پذیر است و ضرورت امنیت اقتصادی و رونق تولید است.

فاطمی امین افزود: تمام چالش‌های صنعت سیمان را پیگیری می‌کنیم، این آغاز راه است و همکاری خوبی با فعالان صنعت سیمان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به همه همکاران در استان‌ها اطلاع دادم که از اول مهرماه باید برآورد مخاطرات داشته باشند یعنی مشخص شود تا ۳ ماه آینده در استان چه مخاطراتی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید برای تمام صنایع از جمله سیمان، از سه ماه قبل آماده باشیم و برنامه پایش داشته باشیم، گفت: در زمینه برق قرار است با همکاری وزارت نیرو ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه ساخته شود.

وزیر صمت گفت: رویکرد ما در وزارت صمت این است که برای تمام فعالیت‌ها یک برنامه مشترک بین وزارت صمت و فعالان داشته باشیم.

فاطمی امین افزود: در وزارت صمت رویکرد ما ایجاد یک برنامه مشترک بین وزارت صمت و فعالان برای تمام فعالیت‌هاست مثلا در حوزه خودرو، صادرات، نساجی و سیمان باید ببینیم چه اولویت‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی داریم تا این برنامه‌ها را با ذی نفعان به اشتراک بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه وزارت صمت در دولت سیزدهم باید ۴ کار را انجام دهد، گفت: باید اولویت‌بندی کنیم و منابع و فرصت‌های داخلی و خارجی را بررسی کنیم و در حوزه صادرات به سمت صادرات با کشور‌های همسایه برویم.

وی افزود: اقدام دوم، تدوین قاعده‌هایی در حوزه مالیات و قیمت است تا بستر حرکت بخش خصوصی و کسب و کار‌ها فراهم شود.

وزیر صمت تصریح کرد: اقدام سوم تسهیل گری و اقدام چهارم نظارت است، اگر بخواهیم وزارت خوبی باشیم باید تسهیل‌گری و نظارت کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اهداف خود را در زمینه اشتغال، تولید و صادرات داشته باشیم باید به یک نقطه مشترک با بخش خصوصی برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.