نگران قطعی گاز صنایع در زمستان هستیم

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: هنوز صنایع دچار محدودیت تامین گاز نشدند اما نگران فصل سرما هستیم، چرا که خاموشی‌ها در فصل تابستان در صنعت و به ویژه شهرک‌های صنعتی، خسارت‌های بالایی به دنبال داشت و به همین دلیل همه تلاش ما این است مجدداً واحدهای مستقر در شهرک ها دچار خسارت نشوند.

 فتحعلی محمدزاده درباره مشکلات احتمالی صنایع در پی کمبود گاز در زمستان، اظهار کرد: هنوز مشکلی در شهرکهای صنعتی در زمینه تأمین گاز به وجود نیامده، اما جلسات مستمر در وزارت نیرو در حال برگزاری است و پیگیری می‌کنیم که اگر در فصل زمستان با کمبود گاز مواجه شدیم صنعت محدود نشود.

وی افزود: به ویژه تاکید کردیم که نیروگاه‌ها محدود نشوند، چرا که محدود شدن نیروگاه ها منجر به اعمال خاموشی می‌شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برگزاری نشست مشترک وزارت نیرو، شرکت ملی گاز و وزارت نفت در هفته‌های آینده خبر داد.

در شهرک‌های مازوت استفاده نمی‌شود

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده شهرکها از مازوت در زمان قطعی گاز، تصریح کرد: عمده واحدهای کوچک در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که میانگین اشتغال آنها ۲۱ نفر است. اما مازوت در صنایع بزرگ مثل نیروگاه‌ها، فولاد و غیره استفاده می‌شود.

البته به گفته وی در حاشیه نشست قبلی استفاده از مازوت در بخشی از نیروگاه ها مطرح و مقرر شد این موضوع در یک نشست سه جانبه با حضور سه وزارتخانه بررسی شود.

محمدزاده با بیان اینکه به هر حال باید راهکارهای لازم اتخاذ شود که تا حد امکان بخش صنعت در اعمال محدودیت گاز دچار محدودیت و خسارت نشود، تصریح کرد: به طور کلی هنوز صنایع دچار محدودیت نشدند اما نگران فصل سرما هستیم. چرا که خاموشی‌ها در فصل تابستان در صنعت و به ویژه شهرک‌های صنعتی، خسارت‌های بالایی از جمله کاهش تولید، بیکاری نیروی کار و حتی خسارت به برخی تجهیزات به دنبال داشت. به همین دلیل همه تلاش ما این است مجدداً واحدهای مستقر در شهرک ها دچار خسارت نشود که وزیر صمت هم بر آن تاکید کرده است.

وی افزود: در نهایت شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان نماینده صنعت منتظر تصمیم وزارت نیرو و وزارت نفت در هفته‌های آینده است. به طور کلی ما پیگیری می‌کنیم تا حد امکان محدودیت‌های تامین برق یا گاز در بخش صنعت اعمال نشود و اگر هم اعمال شد با برنامه باشد یا به حداقل ممکن برسد./اکسپورتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.