تسهیل شرایط اخذ مجوز و کاهش بار مقرراتی، رویکرد دولت در حمایت از تولید

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تسهیل اخذ مجوز کسب و کار و کاهش بار مقرراتی دو رویکرد اصلی وزارت اقتصاد در حمایت از بخش تولید است.  

«سید احسان خاندوزی» امروز (شنبه) در نشست پیگیری موانع سرمایه‌گذاری و تولید که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهارداشت: تیم اقتصادی دولت مسیری غیر از تسهیل فعالیت‌های اقتصادی ندارد و کار مشترک وزارت اقتصاد و تولیدکنندگان این است که بر رویه فرسوده تولید برای صاحبان کسب و کار غلبه کند.   

وی گفت: در مسیر رفع موانع تولید وزارت اقتصاد دوشادوش فعالان اقتصادی است و تلاش دوستان ما در دبیرخانه مقررات زدایی غلبه بر تنگناها و فشارهایی است که فعالان اقتصادی با آن مواجه هستند.  

وزیر اقتصاد با اشاره به مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان تصریح کرد: ما به دنبال عدم اجرای قانون نیستیم بلکه مشکل به اعمال سلیقه در قانون مالیات بازمی‌گردد.  

وی افزود: در سه ماه اخیر دولت جدید تلاش کرده بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان را مرتفع کندو در این خصوص هیات مقررات زدایی اقداماتی را انجام داده که در بهمن و اسفندماه نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.  

وزیر اقتصاد گفت: تسهیل اخذ مجوز و کاهش بار مقررات محورهای اصلی حمایت وزارت اقتصاد از تولیدکنندگان است و در صدد هستیم تشددها و تکثر در قوانین را حل کنیم.  

وی با اشاره به مشکلات کشور در بحث تامین مالی گفت: معتقدیم ابتدا باید تولید رونق یابد و سپس دولت با اخذ مالیات اقدام به تامین مالی کند و برای این منظور در بودجه سال آینده نرخ مالیاتی تولید پنج درصد کاهش یافت.  

خاندوزی درخصوص حذف ارز ترجیحی و مشکلات اقتصادی تولیدکنندگان گفت: در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شده است تا فعالان اقتصادی پس از حذف آن با مشکل مواجه نشوند.

نگاه‌های سلیقه‌ای در اخذ مالیات حاکم است
در ادامه این مراسم منظوری رییس کل سازمان مالیاتی گفت: هرگونه مساعدتی در چارچوب قانون برای رفع تنگناهای تولیدی انجام می‌دهیم.  
وی افزود: اصرار ما در نظام مالیاتی این است که قوانین طبق سلایق شخصی نباشد اما شاهد هستیم که نگاه‌های سلیقه‌ای برای اخذ مالیات حاکم است و می‌توان با بخشنامه جدید این موانع را برطرف کرد.  
رییس سازمان امور مالیاتی اظهارداشت: هم اکنون در بحث نظام مالیاتی تفسیرهای مختلفی از قانون وجود دارد که باید تلاش کنیم این مشکلات را مرتفع کنیم.  
در جلسه امروز وزیر اقتصاد با فعالان اقتصادی در جهت رفع موانع کسب و کار، فعالان اقتصادی مشکلات خود در حوزه تولید همچون مالیات و ارزش افزوده، تامین نقدینگی، دریافت تسهیلات، تشدد قوانین و مقررات و موارد دیگر را عنوان کردند./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.