اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و تسهیل مبادلات بانکی ایران و ازبکستان

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از سفر هیات ازبکستانی به سرپرستی رحیم اف، معاون وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی این کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: بر اساس ملاقات صورت گرفته با معاون وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری ازبکستان به موضوعاتی از جمله اهمیت افزایش تبادلات تجاری فی‌مابین با توجه به پتانسیل‌های دو کشور- برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک در اسفندماه- حمایت از تجار و آشنایی آنان با ظرفیت‌های ایران و ازبکستان- برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی دو کشور – اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و نیز تسهیل مبادلات بانکی دو کشور و استفاده از مکانیزم تهاتر تاکید شد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه افزود: با توجه به اهمیت توسعه روابط حمل و نقلی دو کشور به مواردی همچون ضرورت تشکیل کمیته‌های دو جانبه حمل و نقل- استفاده از ظرفیت بندر چابهار و توسعه همکاری راه‌آهن و تقویت مسیرهای جاده‌ای اشاره شد.

پیمان‌پاک همچنین اعلام داشت: با توجه به در پیش بودن برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک آتی فی‌مابین دو کشور در سال جاری دو طرف آمادگی خود را جهت نهایی‌سازی اسناد و نیز تشکیل کمیته‌های مشترک در حوزه‌های مهم پیش از اجلاس آتی اعلام کردند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان افزود: هیات مذکور در ملاقات‌های اخیر با مسئولان مربوطه در سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک و راه‌آهن ایران توافقات خوبی در حوزه‌های همکاری‌های فی‌مابین از جمله توسعه فعالیت‌ها در بندر چابهار، تقویت روابط گمرکی و … داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.