هشدار سازمان توسعه تجارت ایران نسبت به سواستفاده از برندهای باکیفیت ایرانی در بازارهای جهانی

دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر ضرورت ثبت برند در بازارهای صادراتی اعلام کرد: برخی با ثبت برند باکیفیت ایرانی به نام خود در بازار صادراتی، مانع از ورود کالای ایرانی با بازار می شوند و در مقابل اجازه ورود برند مورد نظر، حق مالکیت معنوی مطالبه می­ کنند. 

 دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: موارد بسیاری مشاهده شده که ثبت برندهای با کیفیت ایرانی در بازارهای هدف صادراتی مورد غفلت قرار گرفته و این وضعیت موجب سوء استفاده برخی شده است.

به این نحو که با ثبت برند باکیفیت ایرانی بنام خود در بازار صادراتی، مانع از ورود کالای ایرانی با بازار می شوند و در مقابل اجازه ورود برند مورد نظر، حق مالکیت معنوی مطالبه می­کنند.

در نتیجه تولید کنندگان و صادرکنندگان ایرانی در ارسال محموله­های صادراتی خود به کشورهای هدف دچار مشکل می­شوند. محموله ­های آنان مرجوع و متحمل ضرر وزیان می­گردند، یا به درخواست شخص خارجی که برند را بنام خود ثبت نموده است، محموله توقیف می­گردد و حتی ممکن است از صادرکننده ایرانی خسارت مطالبه شود.

لذا به کلیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان برندهای ایرانی توصیه می شود، نسبت به ثبت برند خود در بازارهای صادراتی اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.