تخصیص اعتبار فروشنده در حوزه صادرات از منابع صندوق

علیرضا پیمان پاک در این نشست که با حضور وزیر صمت برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: ساز و کارهای ارزی جدید مانند بلاک چین را در کنار تسهیل تعهدات ارزی در دستور کار قرار دادیم، اکنون بلاک چین در سامانه جامع تجارت پیاده‌سازی شده است که از این موضوع برای صادرات به کشور عمان می توان استفاده کرد.

برای تسهیل امور صادرکنندگان موضوع واردات در مقابل صادرات آزاد شده است

وی با یادآوری اینکه تمرکز ما روی موضوعات ارزی بوده است، ادامه داد: موضوعات مرتبط با رفع تعهدات ارزی با ابلاغیه‌ای که از ستاد اقتصادی دولت گرفته ایم تسریع یافته است، همچنین برای تسهیل امور صادرکنندگان کلاً واردات در مقابل صادرات برای تمامی کالا ها و ردیف ها (به غیر از پتروشیمی، فولاد، سیمان و بعضی واحدهای بزرگ) آزاد شده است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، همچنین بیان کرد: یکسری گروههای کالایی را از نیما خارج و با گروه هایی که مواد اولیه آنها مستقیم از سامانه نیما تامین می‌شود، متناظر کردیم تا ارز این نوع کالاها مبادله و رفع تعهد گردد.

بخش خصوصی پیشنهادات خود را برای اخذ مجوزات لازم را ارائه دهند

پیمان پاک از بخش خصوصی خواست تا پیشنهادات خود را برای طرح در شورای عالی صادرات و قرارگاه دیپلماسی کشاورزی و اخذ مصوبات لازم ارائه دهند.

حضور بخش خصوصی در سفرهای خارجی وزیر صمت تداوم می یابد

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از فرصت های صادراتی مانند لوازم خانگی، شیرینی و شکلات در عمان تاکید کرد و گفت: حضور بخش خصوصی در عمان لازم است و روند حضور بخش خصوصی در سفرهای خارجی وزیر صمت تداوم می یابد.

تدوین متن توافقنامه نوزدهمین کمیسیون مشترک ایران و عمان با نظر بخش خصوصی

پیمان پاک همچنین بیان کرد: متن توافقنامه نوزدهمین کمیسیون مشترک ایران و عمان با نظر بخش خصوصی تدوین خواهد شد.

حضور ۱۰ شرکت با ۲۰ نفر به عنوان نماینده بخش خصوصی در سفر وزیر به عمان

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونا هیئت تجاری کشورمان محدودتر و مربوط به حوزه سرمایه‌گذاری در این سفر خواهند بود، گفت: ۱۰ شرکت با بیست نفر به عنوان نماینده بخش خصوصی در این سفر حضور می یابند.

مهمترین دغدغه های بخش خصوصی

گفتنی است فعالان بخش خصوصی در این نشست در حضور وزیر صمت به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در حوزه‌های مختلف کاری پرداختند.

رجیستر شدن دارو با سرعت بیشتر، استفاده از ظرفیت کنسرسیوم صنایع غذایی کشور مان برای صادرات به عمان، بکارگیری ظرفیتهای پرورش میگو و گونه های پر منفعت آبزیان مانند صدف خوراکی اسکالو، موضوعات مرتبط با بیمه، تامین اجتماعی، ارزش افزوده و حمل کانتینری از مهمترین دغدغه های بخش خصوصی بوده است.

فعالان اقتصادی همچنین مواردی از جمله تمرکز بیشتر بر صادرات مواد معدنی به عنوان، توجه به موضوع سلول های بنیادی و بانک خون، صادرات شیرینی، شکلات و لوازم خانگی تاکید داشتند./شاتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.