اشتغالزایی واحدهای تولیدی شهرستان قزوین برای ۳۱هزار و ۱۸۹نفر

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: شهرستان قزوین با یکهزار و ۱۵۶ واحد تولیدی و صنعتی زمینه اشتغال ۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر را فراهم کرده است.

عزیزالله افضلی افزود: شهرستان قزوین با این تعداد واحد تولیدی و صنعتی با  ۲۱ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری،   بیشترین میزان استقرار صنایع را در میان شهرستان‌های استان از آن خود کرده است.

وی یادآورشد: همچنین شهرستان البرز با ۹۱۰ واحد تولیدی و حجم سرمایه گذاری ۴۸ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریالی، دومین شهرستان استان از نظر تعداد صنایع مستقر است و ۵۳ هزار و ۵۶۳ نفر در واحدهای تولیدی آن مشغول به کار هستند.

به گفته افضلی شهرستان بویین زهرا نیز با ۵۱۲ واحد تولیدی و حجم سرمایه گذاری ۲۱ هزار و ۵۶ میلیارد ریالی، سومین شهرستان استان از نظر استقرار صنایع بوده که زمینه اشتغال ۲۲ هزار و ۴۷۸ نفر را در صنایع فراهم کرده است.

 این مسوول خاطر نشان ساخت: شهرستان آبیک با ۴۶۳ واحد تولیدی و ۴۳ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری و اشتغال ۲۴ هزار و ۲۰۱ نفر در ردیف چهارم استقرار صنایع در استان قرار دارد.

افضلی اضافه کرد: شهرستان تاکستان نیز با استقرار ۴۲۶ واحد تولیدی با حجم سرمایه گذاری ۳۷ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال برای ۱۸ هزار و ۲۲۹ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان آوج، کمترین میزان استقرار صنایع را دارد، افزود: ۵۵ واحد تولیدی در این شهرستان با ۴۳۹ میلیارد ریال برای ۷۹۷ اشتغالزایی کرده است و باید برای توسعه صنایع در این شهرستان نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

افضلی خاطر نشان ساخت: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تمامی تلاش خود را برای توسعه صنایع در استان طبق سند آمایش استانی به کار گرفته ایم و مانع زدایی از واحدها و حمایت جدی از آنها را در دستور کار داریم.

در استان قزوین سه هزار و ۵۲۲ واحد تولیدی با حجم سرمایه گذاری ۱۷۲ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال مجوز فعالیت دریافت کرده که زمینه اشتغال ۱۵۰ هزار و ۴۵۷ نفر را فراهم کرده اند./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.