رشد ۸۸ درصدی صادرات غیرنفتی استان نسبت به سال گذشته‌/ کاهش ۶۲ درصدی تعدیل نیرو در واحدهای اقتصادی استان قزوین

نرخ بیکاری در قزوین از میانگین کشوری پایین تر است/ رشد ۸۸ درصدی صادرات غیرنفتی استان نسبت به سال گذشته‌/ کاهش ۶۲ درصدی تعدیل نیرو در واحدهای اقتصادی استان قزوین

میثم پیله فروش سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار داشت: در حوزه وظایف معاونت اقتصادی استانداری چند کارویژه مهم تعریف شده که سعی شده به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

وی افزود: در حوزه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تا به امروز ۸۱ جلسه اصلی برگزار شده که ۳۹۱ مصوبه داشته و مشکلات ۳۱۴ واحد مورد رسیدگی قرار گرفته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه سروسامان دادن به زمین های شرکت شهرک های صنعتی از دیگر اقدامات‌ این معاونت بوده است، افزود: در شهرک های صنعتی متوجه شدیم که زمین فروخته می شد؛ ولی این زمین برای تولید نبود و در خدمت رانت خواری بود که در ۳ ماه گذشته آزادسازی زمین از رانت خواران صورت گرفته است.

پیله فروش گفت: امروز هم با تمام قدرت اعلام می کنیم که اگر کسی به دنبال حبس زمین باشد قرار داد آن فسخ خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید برای چندین شرکت به صورت مستقیم نامه نگاری و پیگیری از بانک های کشور شده تا تسهیلات مورد نظر خود را به شکل ساده تری دریافت کنند.

پیله فروش اظهار داشت: تسهیلات بهین یاب برای پرداخت سریع و آسان برای واحدهای تولیدی ایجاد شده که تا امروز ۱۶۵ واحد از این تسهیلات استفاده کرده اند و ۶۹۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: یک هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان در کمیته تبصره ۱۸ تصویب و به بانک ها معرفی شده تا تسهیلات دریافت کنند که عدد قابل توجهی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان ۱.۴ درصد از میانگین کشور پایین تر است، گفت: این آمار نسبت به سال قبل ۴ درصد کاهش پیدا کرده است و حتی در چندین شهرستان با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

پیله فروش اضافه کرد: خبر امیداوار کننده دیگر در استان قزوین در حوزه اقتصادی این است که تعدیل نیرو در استان ۶۲ درصد کاهش پیدا کرده که این عدد هم قابل توجه است و باید به آن پرداخته شود.

وی اظهار داشت: صادرات غیر نفتی استان به بیش از ۴۹۰ میلیون دلار رسیده است و نسبت به سال قبل ۸۸ درصد رشد داشته است و پیش بینی می کنیم این عدد در سال آینده به ۷۰۰ میلیون دلار برسد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در حوزه تنطیم بازار گفت: برای اولین بار در کشور  اقلام اساسی مردم توسط فروشگاه های اینترنتی به صورت شفاف عرضه شد و نوسانات قیمت در بازار کالاهای اساسی تا حدود زیادی کنترل شد که برای اینکار مقاومت های بی شماری شد ولی اقدام کردیم و امروز کالاهای اساسی توسط بخش خصوصی توزیع می شود.

وی با بیان اینکه لوازم خانگی در استان در حال شکوفایی است اضافه کرد: اتصال صنعت به دانشگاه هر روز پیگیری می شود و هم اکنون در خوشه های خودروسازی، شوینده ها و لوازم خانگی تحقق پیدا کرده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین با بیان اینکه اولین مرکز دانش بنیان تولید بذر در حال احداث است، اظهار داشت: در حوزه مشاغل خانگی و سنتی هم در حال حاضر مشغول تولید شیرینی سنتی و کفش هستیم که در این زمینه نیاز داریم شبکه تولیدکنندگان پراکنده شکل بگیرد و وظیفه این شبکه تهیه مواد اولیه استاندارد، جمع آوری، برند سازی و بازاریابی و فروش است.

پیله فروش اضافه کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و  ارز با جدیت دنبال می شود و حمایت بی موردی از هیچ کس صورت نخواهد گرفت و این اقدام به یک روال منطقی رسیده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اضافه کرد: قزوین ظرفیت اقتصادی و صادراتی خیلی خوبی دارد و منطقه ویژه اقتصادی به این موضوع کمک خواهد کرد و نهاد مسئول آن در شرف انتخاب است و ۵۰۰ هکتار زمین اختصاص خواهیم داد که معافیت های متعددی دارند و باعث رونق تولید و اشتغال می شود.

وی اظهار داشت: جویبار صادارت از قزوین به روسیه و کشورهای عربی شکل گرفته است که امیدواریم روز به روز گسترش پیدا کند.

پیله‌فروش گفت: یکی از اقدامات دیگر این معاونت راه اندازی و فعال شدن پنجره واحد اقتصادی است که با راه اندازی آن بیش از ۳۴۰ فعالیت و کسب و کار هیچ گونه مجوزی نخواهد خواست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.