ظرفیت تولید ۴۵ واحد در شهرک‌های صنعتی قزوین افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۴۵ واحد تولیدی با ظرفیت زیر ۵۰ درصد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده که امسال تلاش می شود تا با حمایت های مختلف فنی و اعتباری تولید و ظرفیت شان افزایش یابد.

رضا صفاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: کمک به افزایش ظرفیت تولید واحدهایی که زیر ۵۰ درصد به فعالیت می پردازند و زمینه افزایش تولید دارند، یکی از اولویت ها و برنامه های مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سال جاری به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه امیدواریم شرایط اقتصادی و وضع تولید به گونه ای رقم بخورد که علاوه بر این تعداد واحد، صنایعی که با کمتر از ظرفیت خود فعال هستند نیز تولید خود را افزایش دهند، گفت: در کنار این موضوع، احیای واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: جایگزینی سرمایه گذار و تغییر خط تولید، کمک به تامین مواد اولیه، ارایه تسهیلات مورد نیاز و تامین سرمایه درگردش از جمله حمایت هایی است که برای احیای واحدهای تولیدی راکد در شهرک های صنعتی استان قزوین مورد پیگیری قرار دارد.

این مسوول با اشاره به ضرورت حمایت از صنایع کوچک به جهت تکمیل زنجیره های تولید و کمک به ارتقای آنها، گفت: در کنار توسعه و تقویت زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین و جذب سرمایه گذار، کمک های فنی و مشاوره ای به صنایع کوچک را نیز در زمینه های مختلف از جمله عارضه یابی، بازاریابی، فن بازار و رفع نیازهای فناورانه و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی ارایه می دهیم.

صفاری در ادامه با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” از سوی مقام معظم رهبری،اظهار داشت: در کنار مشوق های مربوط به واگذاری زمین به شرکت های دانش بنیان، در شهرک های مختلف صنعتی استان اقدام به ساخت واحدهای کارگاهی می کنیم تا آنها را برای انجام فعالیت تولیدی و تبدیل ایده به تولید در اختیار گروه ها و شرکت های کوچک دانش بنیان قرار بدهیم.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

نزدیک به هزار واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.