صادر کنندگان نمونه امسال با رویکرد «دانش بنیان» انتخاب می شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت ها و صنایع بزرگ مانند خودروسازی ها، صنایع معدنی و فولادی باید فرآیندشان را اصلاح و با کاهش قیمت و افزایش کیفیت فرآیندهای جدیدی را پیاده سازی کنند و به سمت تحقیق و توسعه و کارهای دانش بنیان حرکت کنند.

سیدرضا فاطمی امین در ارتباط تلفنی با بخش خبری شبکه یک سیما گفت: یکی از رویکردهای ما در تجارت خارجی صادرات کالاهای دانش بنیان به جای صادرات مواد خام یا نیمه خام است. 

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری صادرکنندگان نمونه را از میان صادرکنندگان محصولات دانش بنیان انتخاب خواهیم کرد، افزود: در سال گذشته 10 نفر از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان در یک بخش جانبی در روز ملی صادرات در کنار معرفی صادرکنندگان نمونه معرفی شدند و جایزه روز ملی صادرات را دریافت کردند اما در سال جاری با توجه به نامگذاری سال و توجه  به موضوع دانش بنیان ها صادرکنندگان نمونه  را از میان صادرکنندگان محصولات دانش بنیان انتخاب خواهیم کرد و لذا در حال بازنگری معیارهای انتخاب صادرکنندگان نمونه هستیم. 

وزیر صمت اظهار داشت: تاکنون صنایع دانش بنیان بیشتر عرضه محور بوده اند یعنی باید به دنبال فراهم کردن بازار برای محصول شرکت دانش بنیان باشیم اما این شرکت ها باید تقاضا محور باشند. 

فاطمی امین گفت: شرکت ها و صنایع بزرگ مانند خودروسازی ها، صنایع معدنی و فولادی باید فرآیندشان را اصلاح کنند و با کاهش قیمت و افزایش کیفیت فرآیندهای جدیدی را پیاده سازی کنند و به سمت تحقیق و توسعه و کارهای دانش بنیان بروند. 

وی با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی در روز پنج شنبه با بیش از 30 شرکت بزرگ صنعتی گفت: اگر لوکوموتیو بزرگی مانند دانش بنیان را به حرکت درآوریم قطعا وقتی طرح های بزرگ مطرح می شود شرکت های کوچک نیز می توانند در قالب این طرح ها فعالیت کنند و این تاثیر بزرگی در اقتصاد می گذارد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: صنایع در کنار اینکه تولید انبوه دارند خوب است که تولید کننده ماشین آلات صنعت هم باشند. /فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.