مشکلات کامیون داران در مرز ایران و ارمنستان به زودی برطرف می شود

وزیر حمل و نقل ارمنستان گفت: به زودی مشکلات کامیون داران در مسیر ایران و ارمنستان برطرف و مسیر جایگزین برای آنها تعیین می شود.

آقای رگنل سانوسیان گفت: ارمنستان بسیار علاقه مند به احداث کریدور شمال و جنوب است و این امر باعث تقویت ارتباط بین دو کشور می‌شود و این اقدام از نظر حمل و نقل بین المللی مؤثر است.

به گفته وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان، من از تمامی کامیون داران که در مسیر آزاد راهی ارمنستان دچار مشکل شده و اقدام به پرداخت عوارض سنگین می‌کنند، عذر خواهی می‌کنم و به زودی مسیر جایگزین را تکمیل می‌کنیم و در حال حاضر هم سعی کرده‌ایم با عوض کردن مسیر و پیچ های پر خطر بخشی از مشکلات رانندگان را برطرف کنیم.

امروز آقای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با آقای گنل سانوسیان وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان  دیدار کرد.

پیش از این آقای خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  در سفری به کشور ارمنستان، آخرین وضعیت مسیر جایگزین گوریس به قاپان که بسیاری  از کامیون‌های ایرانی از این مسیر عبور می کردند، بررسی کرد.

تکمیل کریدور شرق بندر چابهار به سرخس

رستم قاسمی وزیر وشهرسازی گفت: تکمیل کریدور شرق بندر چابهاربه سرخس و کاهش نرخ های تعرفه ها از اولویت های ایران با کشور ارمنستان است.

قاسمی گفت: حمل ونقل و موضوعات ترانزیت ایران در ارمنستان  باتوجه به شرایط  ژئوپلیتیک  بسیار مهم است و در دیدار امروز  با همتای ارمنستانی درباره   افزایش  حجم حمل ونقل ،  حمل ونقل ترکیبی و ژئوپلیتیکی  از طریق بندر شهید رجایی با راه آهن در مسیرهای دیگر بحث و تفاهم نامه های رامنعقد کرده ایم.

به گفته وزیر راه وشهرسازی  اولویت  جدی ما تکمیل کریدور شرق بندر چابهار به سرخس  است و در زمینه افزایش صدور خدمات فنی و مهندسی کشور  با وزیر حمل ونقل کشور ارمنستان هم  صحبت هایی شده و  فردا بازدیدی را از آزادر اه تهران شمال خواهد داشت./باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.