ابلاغ طرح عدم احضار مدیران شرکت‌های تولیدی توسط دادستان قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از ابلاغ طرح حمایت از شرکت‌های تولیدی با رویکرد عدم احضار مدیران شرکت‌ها در پرونده‌های حوادث ناشی از کار به فرماندهی انتظامی استان خبر داد.

حسین رجبی اظهار کرد: در بازدید مسئولان قضائی از واحدهای صنعتی و تولیدی احضار مدیران شرکت‌ها توسط مراجع انتظامی بخصوص در پرونده‌های مربوط به حوادث ناشی از کار همیشه مورد گلایه قرار می‌گرفت.

وی افزود: دادستانی قزوین این موضوع را در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولیدکنندگان مورد بررسی قرار داد و بر همین اساس طرح مذکور تدوین و به منظور اجرا طی مکاتبه‌ای به فرماندهی انتظامی استان ابلاغ شد، تا در اختیار مراجع انتظامی قرار گیرد.

این مقام قضائی استان به نحوه عملکرد مراجع انتظامی در اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: پس از ارجاع و یا تشکیل پرونده در مراجع انتظامی با موضوع حوادث ناشی از کار، می‌بایست به شرکت مربوطه اعلام نمایند، که نسبت به معرفی نماینده حقوقی اقدام کرده و اظهارات از نماینده قانونی شرکت اخذ شود و از احضار مدیران شرکت‌ها خودداری کنند.

رجبی همچنین تاکید کرد: با توجه به راه اندازی شورای حل اختلاف حوادث ناشی از کار برای واحدهای صنعتی و تولیدی؛ پس از تکمیل پرونده در مراجع انتظامی با هماهنگی دادستانی این پرونده‌ها به شورای حل اختلاف مذکور ارجاع شده و قطعاً بسیاری از این دعاوی به مصالحه ختم می‌شود و از اطاله دادرسی در پرونده‌های موصوف جلوگیری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی استان همواره در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تحقق شعار سال، تحقق سیاست‌های قوه قضائیه و اقتصاد مقاومتی موضوعات مربوط به حوزه صنعت و تولید را پیگیری می‌کند، تا مسائل و مشکلات صنعت گران و تولیدکنندگان به حداقل برسد و دغدغه‌ای جز مقوله تولید نداشته باشند./مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.