اعتبارات عمرانی شهرک‌های صنعتی قزوین ۳۰۰ میلیارد تومان رشد یافت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: اعتبارات عمرانی این شرکت به منظور ایجاد زیرساخت در شهرک‌های صنعتی استان در سال جاری نسبت به گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان رشد یافته است.

رضا صفاری افزود: در سال جاری ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های مختلف عمرانی و ایجاد زیرساخت در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین در نظر گرفته شده که این رقم در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان بود.

وی یادآور شد: از محل این اعتبارات توسعه شهرک های صنعتی و ایجاد زیرساخت از جمله ساخت پست های برق ۶۳ کیلوولت، انتقال آب، تصفیه خانه، تسطیح زمین، جدول گذاری، آسفالت معابر و خیابان ها و ایجاد فضای سبز در حال انجام است.

صفاری یادآور شد: طی سال گذشته و امسال ۵۰ طرح عمرانی مختلف در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین اجرا شده یا در دست اجرا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: پیش بینی می کنیم اعتبارات عمرانی در این زمینه برای سال آینده به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی از قزوین به عنوان یکی از استان های پرجاذبه برای سرمایه گذاری نام برد و اظهار داشت: با توجه به تقاضای بالای سرمایه گذاران به منظور حضور در شهرک های صنعتی استان به ویژه شهرک های تقاضامحور، با ایجاد زیرساخت های لازم زمینه جذب و استقرار آنها را فراهم می کنیم.

صفاری خاطرنشان کرد: با توسعه زیرساخت در شهرک های صنعتی بستر لازم را برای جذب و حضور سرمایه گذاران جدید فراهم می کنیم.

ساخت ۲ شهرک انرژی و فناوری در قزوین کلید می خورد

این مسوول گفت: امسال علاوه بر توسعه زیرساخت در شهرک های صنعتی قزوین تلاش داریم تا عملیات اجرایی آماده سازی ۲ شهرک انرژی و فناوری را نیز که از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است کلید زده و آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآور شد: برای ساخت این دو شهرک در شهرستان های بویین زهرا و قزوین نزدیک به هزار هکتار زمین درنظر گرفته شده که سهم عمده آن مربوط به شهرک انرژی است.

وی اظهار داشت: با آماده سازی شهرک انرژی قزوین به قطب جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی های نو در کشور تبدیل خواهد شد.

استان قزوین دارای یک شهرک صنعتی، ۱۳ شهرک و  ۶ ناحیه صنعتی است./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.