سه کشور اروپایی مشتری محصولات کشاورزی قزوین شدند

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سه کشور اروپایی شامل روسیه، صربستان و بوسنی هرزگوین مشتری و خواهان محصولات کشاورزی قزوین شده و صادرات محصول به آنها در حال برنامه ریزی است.

رضا افلاطونی افزود: رایزنی های تجاری با این کشورها به منظور صادرات محصولات کشاورزی قزوین در حال انجام و پیگیری است.

وی اظهار داشت: کشمش و انگور تازه خوری، گوجه فرنگی، سبزی و صیفی جات گلخانه ای، محصولات پروتئینی، قارچ، حبوبات، میوه های هسته دار و محصولات کشاورزی فرآوری شده از جمله محصولاتی هستند که امکان صادرات آنها را به کشورهای یاد شده داریم.

به گفته این مسوول، استان قزوین در تولید محصولات با کیفیت کشاورزی حرف های زیادی برای گفتن دارد و برهمین اساس امکان صادرات محصولات آن به کشورهای مختلف را دارا هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: با راه اندازی واحدهای گلخانه ای شهرک نودهک تاکستان ظرفیت کشاورزی استان به منظور صادرات محصولات افزایش چشم گیری خواهد یافت و ما می توانیم ارزآوری قابل توجهی را در این حوزه برای کشور به ارمغان بیاوریم.

افلاطونی با بیان اینکه بازاریابی صادراتی محصولات کشاورزی قزوین در دستور کار قرار گرفته، یادآور شد: از طریق اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین و همچنین نمایندگی وزارت امور خارجه در رابطه با معرفی مناسب ظرفیت های قزوین در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف اقدامات خوبی انجام شده که تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: پذیرش هیات های خارجی با هدف آشنایی با ظرفیت های کشاورزی استان قزوین و مبادلات تجاری در همین راستا مورد توجه قرار گرفته است.

در سال جاری ۱۵ هزار و ۱۰۹ تن محصولات کشاورزی به صورت مستقیم و با اخذ گواهی بهداشتی از استان قزوین به کشورهای مختلف خارجی صادر شده که انجام این مساله بیانگر رشد ۶ برابری صادرات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

استان قزوین کمتر از یک درصد مساحت کشور را دربردارد اما حدود ۴ تا ۵ درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان به تولید می رسد.

قزوین قطب مهم تولید محصولاتی چون شیر، مرغ و تخم مرغ، زیتون و انگور، گیلاس، فندق نیز هست./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.