ارزش افزوده صادرات استان قزوین پایین است

مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: علی رغم صادرات بیش از ۴۵۱ میلیون دلار کالا از گمرک استان قزوین، صادرات استان با ارزش افزوده پایین صورت گرفته است.

رضا نیک روش بعد از ظهر سه شنبه در نشست تخصصی «قزوین؛ قطب تولید، تجارت و ترانزیت» اظهار کرد: علی رغم صادرات بیش از ۴۵۱ میلیون دلار کالا از گمرک استان قزوین، صادرات استان با ارزش افزوده پایین صورت گرفته است.

وی افزود: واردات کالا با ارزش هر تن ۵ هزار ۶۲۵ دلار به استان قزوین نشان می‌دهد کالاهای وارد شده به استان از خارج از کشور به تناسب صادرات صورت گرفته از ارزش افزوده بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرکل گمرک استان قزوین تاکید کرد: برای افزایش ارزش افزوده محصولات صادراتی نیازمند تولید محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

وی عدم ثبات در قوانین و مقررات را یکی از آسیب‌های اقتصادی کشور دانسته و عنوان کرد: صدور هزار فقره دستورالعمل گمرکی در طول سال، بازار هدف ایجاد شده برای صادرات استان را از دست تولیدکننده خارج می‌کند.

نیک روش تاکید کرد: رونق تولید و صادرات در استان و کشور نیازمند شفافیت و پایداری در مقررات و تسهیلات گمرکی است.

وی بیان کرد: یکی دیگر مشکلات دیگر صادرات در کشور ما بازگشت پول حاصل از صادرات به سامانه نیما است که

این مسئول تصریح کرد: بازگشت پول حاصل از صادرات به سامانه نیما که اختلاف فاحشی با ارز بازار آزاد دارد مشکل دیگر ما در عرصه صادرات کالاست و چاره‌اندیشی جدی در این حوزه برای رونق صادرات به شدت احساس می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: راه اندازی هاب لجستیک برای افزایش پتانسیل صادراتی و وارداتی استان قزوین یک ضرورت محسوب می‌شود./مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.