بیش از هشت هزار شغل در بخش صنعت قزوین ایجاد شد

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: هشت هزار و ۹۱ شغل از ابتدای امسال تاکنون در بخش صنعت این استان ایجاد شده که معادل تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تعهدات اشتغالزایی این حوزه است.

عزیزالله افضلی ضمن اعلام این خبر افزود: با این میزان اشتغالزایی حدود ۱۰۲ درصد در اجرای تعهدات اشتغالزایی بخش صنعت استان قزوین تحقق برنامه داشته ایم.

به گفته وی، تعهد اشتغالزایی بخش صنعت استان قزوین برای سال جاری هفت هزار و ۹۳۶ نفر پیش بینی شده بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین به آمار اشتغالزایی بخش صنعت در شهرستان های استان نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان قزوین ۲ هزار و ۶۸۶ مورد تعهد اشتغال داشتیم که ۲ هزار و ۵۶۴ مورد آن محقق شد که تحقق ۹۵.۴۶ درصدی برنامه اشتغالزایی این شهرستان را می رساند.

افضلی همچنین ادامه داد: در شهرستان آبیک هزار و ۲۶۸ مورد تعهد اشتغالزایی داشتیم که هزار و ۲۷۸ مورد آن محقق شد که به معنای تحقق ۱۰۰.۷۹ درصدی برنامه اشتغالزایی این شهرستان بود.

این مسوول بخش صنعت استان قزوین تاکید کرد: در شهرستان آوج نیز تعهد ۱۰۰ نفری برای اشتغالزایی داشتیم که همین تعداد ایجاد شغل صورت گرفت که معادل تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه اشتغالزایی بخش صنعت در این شهرستان بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین افزود:در شهرستان بویین زهرا اشتغالزایی برای هزار و ۳۲ نفر هدف گذاری شده بود که با ثبت شغل برای هزار و ۵۸ مورد، شاهد تحقق ۱۰۲.۵۷ درصدی برنامه ها برای اشتغال این شهرستان بودیم.

افضلی یادآور شد: در شهرستان های تاکستان و البرز نیز به ترتیب هزار و ۲۴۰ و هزار و ۳۴۰ مورد تعهد اشتغالزایی بخش صنعت وجود داشت که به ترتیب هزار و ۲۴۰ نفر معادل ۱۰۰ درصد و هزار و ۵۸۱ نفر یعنی معادل ۱۱۸ درصد برنامه تعهد اشتغال در این مناطق به ثبت رسید.

این مسوول با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در قزوین، اظهار داشت: این استان یکی از قطب های صنعتی مهم و استراتژیک کشور به شمار می رود که به همین جهت صنایع فعال و موجود در آن از قابلیت های بالایی در زمینه اشتغالزایی برخوردار هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به آمار بالای تقاضای سرمایه گذاری صنعتی در قزوین و طرح های در دست اجرای این بخش، افزود: حوزه صنعت قزوین همچنان ظرفیت خالی زیادی در حوزه اشتغالزایی دارد که امیدواریم با تکمیل هرچه سریع طرح های صنعتی در دست اجرا، ضمن ایجاد اشتغال برای جمع بیشتری از جوانان جویای شغل در آن، شاهد کاهش نرخ بیکاری نیز در این منطقه از کشور باشیم./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.