تفاهمنامه همکاری در زمینه توسعه تجارت میان ایران و پاکستان به امضا رسید

تفاهمنامه همکاری در زمینه توسعه تجارت میان ایران و پاکستان با هدف افزایش سطح تبادلات تجاری به امضای رئیس سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل سازمان توسعه تجارت پاکستان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت، تفاهمنامه گسترش همکاری های تجاری میان ایران و پاکستان با هدف افزایش تبادلات تجاری میان دو کشور از طریق تبادل اطلاعات، شرکت در رویدادهای تجاری یکدیگر، تبادل هیأت های تجاری و برگزاری برنامه های آموزشی و تبادل کارشناس به امضای علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران و محمد زبیر موتی والا، مدیرعامل سازمان توسعه تجارت پاکستان رسید.

بر اساس این تفاهمنامه که در حاشیه افتتاح نمایشگاه بزرگ اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان به امضا رسید، طرفین متعهد شدند ضمن تبادل اطلاعات تجاری، شرایط و زمینه را برای حضور هیأت های تجاری در در کشور مقابل و پذیرش هیأت های تجاری یکدیگر مهیا کنند.

همچنین مقرر شد تا هر زمانی که یکی از طرفین توافق نمایشگاهی را در کشور مقابل برگزار می کند، کشور میزبان از طریق انتشار اطلاعات و تشویق شرکت های علاقمند، از این نمایشگاه ها حمایت کند.

 این سند حوزه های مختلف همکاری تجاری و اقتصادی میان دو کشور را تسهیل و تسریع می‌کند.

در جریان مراسم امضای این تفاهمنامه علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران به تشریح عملکرد تجاری دو کشور پرداخته و از هدف‌گذاری صادرات ۵ میلیارد دلاری طی زمان کوتاه پیش رو خبر داد.

وی برگزاری نمایشگاه های اختصاصی و تبادل هیئت های تجاری و سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی مشترک را زمینه ساز ایجاد شناخت دوطرفه از ظرفیت ها و نیازمندی های طرف مقابل دانست و ابراز امیدواری کرد این قبیل رویدادها استمرار یابد ‌. وی با بیان وجود برخی موانع و مشکلات زیر ساختی از جمله روابط بانکی مالی، حمل و نقل دریایی و لجستیک و موضوع تعرفه ها بر اراده دولت ایران برای رفع این مشکلات در سایه تعامل با دولت پاکستان خبر داد.

محمد زبیر موتی والا، مدیرعامل سازمان توسعه تجارت پاکستان در این مراسم از عزم و علاقه جدی دولت پاکستان برای توسعه تجارت با کشور ایران سخن گفت.

وی با تمجید از پیشرفت های کم نظیر ایران، بر اراده جدی خود برای غلبه بر تحریم های پولی و بانکی در مقابل توسعه روابط تجاری دو کشور خبر داد و به تشریح راهکار های جایگزین پرداخت.

در مراسم امضای این سند جمع کثیری از رسانه های دیداری و شنیداری پاکستانی و بین المللی و بیش از ۲۰۰ نفر از تجار ایرانی و پاکستانی حضور داشتند./سازمان توسعه تجارت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.