صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین ۳۳۰ میلیون دلار کالا صادر کردند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌های صنعتی استان از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون ۳۳۰ میلیون دلار کالا صادر کردند.

رضا صفاری با اعلام این خبر و با بیان اینکه با شروع به کار دولت سیزدهم تلاش برای تقویت صادرات کالا از سوی صنایع و کارخانجات مستقر در شهرک های صنعتی با هدف ارزآوری به کشور افزایش یافت، اظهار کرد: این میزان صادرات یاد شده از سوی ۶۰ واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین انجام شده است.

وی اظهار کرد: عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، چین، روسیه، ایتالیا، فرانسه، بلغارستان، رومانی، هلند، تاجیکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، شیلی و هندوستان از جمله کشورهایی بوده که محصولات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان قزوین به آنها صادر شده است.

این مسوول گفت: انواع شوینده ها، قطعات خودرو، کشمش و خشکبار، محصولات آرایشی و بهداشتی، کاشی و سرامیک، فرآورده های لبنی،فرآورده ها و مشتقات نفتی، کابل برق و تجهیزات الکترونیکی از جمله محصولات صادر شده به این کشورها بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون از طریق ایجاد کنسرسیوم های صادراتی، پرداخت یارانه و کمک به حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه های خارجی، مشاوره در زمینه بازاریابی و عارضه یابی برای تقویت صادرات به صنایع مستقر در شهرک های صنعتی کمک می کنیم.

استان قزوین غلاوه بر یک شهر صنعتی، دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.