اتصال بندر امام به شبکه جهانی برای افزایش صادرات

بهروز آقایی گفت: وقعیت تجاری بندر امام در۶ ماهه گذشته نشان داده است که به شبکه جهانی متصل و صادرات و واردات از این بند افزایش چشمگیری داشته است.

صد هزار تن محمولات مواد معدنی و ساختمانی از مبدأ استان‌های زنجان و گلستان در پی تلاش‌های انجام گرفته با هدف جذب کالا و شناسایی بازارهای جدید در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) جذب و در حال تخلیه و بارگیری است.

۳۵ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام وارد شده است

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در خصوص کالاهای وارداتی به بندر امام گفت: تا کنون ۳۵ میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری شده است که کالای اساسی بوده که ۱۱ میلیون تن آن خارج شده است و ۲ میلیون تن از امسال در بندر مانده است و ۵.۳ میلیون تن از سال گذشته در بندر امام موجود است که از این مقدار حدود ۵.۲ میلیون تن در بندرگاه تا اسکله بارگذاری شده است و ۲ میلیون تن آن در بخش خروج آماده تحویل می‌باشد که پس از نشان پروانه از بندر خارج خواهد شد. در کل باید گفت که حدود ۴۵ درصد این کالاها برای بخش خصوصی است و ۵۵ درصد آن بخش دولتی است.

وی در ادامه بیان کرد: این آمارها نسبت به دو ماه گذشته در بخش استانی روند بهتری داشته است و در ۶ ماه اول روزانه میانگین ۱۹۰۰ کامیون در بندر امام پذیرش می‌شود که تقریباً ۴۰ درصد این کالاها وارداتی است و ۶۰ درصد این کالاها صادراتی است.

بندر امام به شبکه جهانی متصل است

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه در خصوص وضعیت بندر امام گفت: بندر امام در حال حاضر با توجه به اینکه دسترسی به شبکه جهانی دارد و از لحاظ دریایی موقعیت خوبی نسبت به بقیه بنادر دارد و این بندر می‌تواند با دسترسی که دارد در بخش ترانزیتی و کریدوری کمک ویژه ای داشته باشد./مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.