ایجاد کارگروه و تدوین نقشه راه برای ارتقاء مراودات تجاری ایران و اندونزی/علاقمندی اندونزی برای استفاده از پیشرفت های نانو فناوری و دانش بنیان کشورمان

وزیر صمت کشورمان در دیدار با نایب رییس مجلس نمایندگان جمهوری اندونزی در امور صنعت و توسعه با اشاره به اینکه حجم مبادلات تجاری یک میلیارد دلار است، بیان کرد: باید با تشکیل کارگروهی، نقشه راه برای ارتقاء مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور و استفاده از ظرفیتها و سرمایه گذاری های مشترک تدوین شود.

ایران و اندونزی روابط فرهنگی و سیاسی عمیقی با هم دارند

فاطمی امین با بیان این مطلب، افزود: دو کشور ایران واندونزی در منطقه خود معتبر و بزرگ هستند و روابط فرهنگی و سیاسی عمیقی نیز با همدیگر دارند.

روابط اقتصادی دو کشور همپای روابط فرهنگی و سیاسی باید ارتقا یابد

وی با اشاره به قرابتها و نزدیکی های ایران و اندونزی، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم روابط اقتصادی دو کشور را همپای روابط فرهنگی و سیاسی تعمیق بخشیم.

ایجاد کارگروه و تدوین نقشه راه برای ارتقاء مبادلات تجاری دو کشور

وزیر صمت کشورمان با اشاره به هدف گذاری برای ارتقاء مبادلات اقتصادی دو کشور تا ۲۰ میلیارد دلار در سفر رئیس جمهور اندونزی به ایران در سال ۲۰۱۶ گفت: اما اکنون این حجم مبادلات تجاری یک میلیارد دلار است که باید با تشکیل کارگروهی، نقشه راه برای ارتقاء مبادلات تجاری دو کشور تدوین شود.

علاقمندی ایران برای ارتقاء سریع روابط اقتصادی میان دو کشور

فاطمی امین با اظهار علاقه مندی برای ارتقاء سریع روابط اقتصادی میان دو کشور تصریح کرد: اقتصاد دو کشور ایران و اندونزی مکمل همدیگر هستند، اندونزی به برخی محصولات ما و ما نیز متعاقبا به برخی محصولات اندونزی نیاز دارد .

انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان دو کشور برای تعمیق روابط

وی با تأکید بر ضرورت انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان دو کشور بیان کرد: انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک روابط میان دو کشور را عمیق تر و گسترده تر خواهد کرد.

توانمندی های اندونزی در ساخت لوکوموتیو به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک

وزیر صمت به توانمندی های اندونزی در ساخت لوکوموتیو ادامه داد: اندونزی در این حوزه در کشورمان برای تامین نیاز داخل و صادرات به کشورهای همجوار سرمایه گذاری انجام دهد.

ظرفیتهای صادراتی بندر چابهار به عنوان هاب منطقه

فاطمی امین در بخش دیگری ازسخنان خود، تاکید کرد: اندونزی در حوزه تولید کائوچو، روغن پالم و کاغذ ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌تواند از بندر چابهار به عنوان هاب برای پوشش صادراتی به منطقه استفاده کند.

ظرفیت‌های ترانزیتی ایران در کریدور شمال به جنوب

وی با اشاره به اینکه ایران ظرفیت‌های ترانزیتی بسیار خوبی در حوزه کریدور شمال به جنوب دارد، ادامه داد: روسیه نیز علاقمند به توسعه این کریدور از طرف ایران است، چرا که این مسیر ارزان و کم هزینه است.

ظرفیتهای ایران در صنایع فولاد، لوازم خانگی و زیست فناوری

وزیر صمت با بیان اینکه فرصت های بسیار زیادی نیز کشورمان برای همکاری مشترک دارد، تصریح کرد: صنایع فولاد و لوازم خانگی ما پیشرفت های خوبی داشته است، حوزه هایی از جمله صنایع تجهیزات پزشکی، خودرو و زیست فناوری نیز ظرفیت های خوبی برای ارتقا مراودات است.

نایب رییس مجلس نمایندگان جمهوری اندونزی در امور صنعت و توسعه نیز با ابراز خرسندی از مهمان نوازی ایرانیان، گفت: این سفر برای پیگیری رایزنی های قبلی ما با طرف ایرانی برای ارتقای مراودات تجاری است.

برای تعمیق روابط اقتصادی دو کشور آماده هستیم

رحمت گوبل با اشاره به سفر رییس جمهورشان به ایران در سال ۲۰۱۶، گفت: برای تعمیق روابط اقتصادی در راستای تاکیدات رییس جمهور دو کشور آماده هستیم.

حضور رسانه ها و بخش خصوصی اندونزی در این سفر

وی با اشاره به حضور رسانه ها و بخش خصوصی کشور اندونزی در این سفر بیان کرد: جلسه از جلسات مختلفی با بخش خصوصی و شرکت های فناور و دانش بنیان ایران داشتیم.

پیشرفت‌های ایران در حوزه نانو، دانش‌بنیان و فناوری قابل تحسین است

نایب رییس مجلس نمایندگان جمهوری اندونزی در امور صنعت و توسعه با اشاره به توانمندی ها و پیشرفت‌های ایران در حوزه دانش بنیان، فناوری و نانو، بیان کرد: البته این همه پیشرفت نه تنها برای ایران بلکه برای تمامی امت اسلام نیز می باشد و اینکه ایران در این شرایط سخت توانسته با فناوری خود را ارتقا بخشد، قابل تحسین است.

علاقمندی اندونزی برای استفاده از پیشرفت ایران در نانو فناوری و دانش بنیان

گوبل، با اظهار علاقه مندی اندونزی برای استفاده از پیشرفت ایران در حوزه نانو فناوری و دانش بنیان بیان کرد: با همکاری مشترک در این حوزه ها به خصوص در حوزه فناوریهای سلامت میتوانیم کارهای بسیار ارزشمندی برای دو کشور و همچنین امت اسلام انجام دهیم.

در این دیدار رحمت گوبل« نایب رییس مجلس نمایندگان جمهوری اندونزی در امور صنعت و توسعه»، رونی پراستیو«سفیر جمهوری اندونزی در ایران»، جمعی از نمایندگان مجلس ، دستیاران و نمایندگانی از وزارت انرژی و صنعت اندونزی حضور داشتند.

گفتنی است که در کنار وزیر صمت کشورمان نیز، محمد مهدی برادران« معاون صنایع وزارت صمت»، رضاخواه« عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس»،»علیرضا پیمان پاک» رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران» و جمعی از مدیران وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت ایران و ایمیدرو حضور داشتند./ شاتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.