تخصیص ارز مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی روان تر می شود

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: با طبقه‌بندی‌های جدید در حوزه ارزی، مواد اولیه تولید و همچنین کالاهای اساسی در اولویت تخصیص ارز خواهند بود که به زودی توسط بانک مرکزی اطلاع رسانی می‌شود.

 سید مهدی نیازی  افزود: در دولت سیزدهم سعی شد تا با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید، نگاهی ویژه به صادرات، تامین مواد اولیه، سرمایه‌گذاری و تولید انجام شود و نگاه رئیس جمهوری نیز نگاه رفع موانع تولید است.

نیازی بیان داشت: سال گذشته در حوزه صادرات و در سال جاری در حوزه تولید چند مصوبه خوب در راستای رفع موانع برداشته شد و در بودجه سال جاری نیز در موضوع کاهش هزینه‌های تولید به ویژه کاهش نرخ مالیات حوزه تولید به میزان ۲ درصد گام‌های خوبی برداشته شد.

وی یادآور شد: بخش تولید در ۴۰ سال گذشته نشان داده همواره در خط مقدم بوده و کشور را در شرایط سخت نجات داده است.

نیازی با اشاره به شرایط ارزی کشور و تامین مالی و اخذ تصمیمات جدید در این زمینه، خاطرنشان کرد: طبقه‌بندی های جدیدی در حوزه ارزی در حال انجام است که تامین مواد اولیه را با روانی بیشتری مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه سعی شده تا مواد اولیه تولید و همچنین کالاهای اساسی در اولویت تخصیص ارز باشد که به زودی توسط بانک مرکزی اطلاع رسانی خواهد شد./اکسپورتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.