تصدی گری بیش از حد دولت در اقتصاد یکی از موانع افزایش سرمایه‌گذاری و رشد تولید است

مجید سعیدیان عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان قزوین گفت: تصدی گری بیش از حد دولت در امور اقتصادی در ازای نقش سیاست گذاری و تغییر پیوسته قوانین از جمله موانع پیش روی تولید کنندگان در مسیر افزایش سرمایه گذاری و رشد تولید است.

سعیدیان اظهار کرد: انتخاب شعارهای اقتصادی و نامگذاری سال‌ها در بیش از یک دهه اخیر از سوی رهبر انقلاب اسلامی، نشان از اهمیت و ضرورت مسئله اقتصاد برای کشور دارد.

وی افزود: «ارتقاء ارزش پول ملی، افزایش تولید، افزایش صادرات غیر نفتی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش تولید محصولات دانش بنیان با ارزش افزوده بالا» از جمله مسائل اقتصادی هستند که بر زندگی و معیشت مردم تاثیر مستقیم دارند. این همین موضوعی است که دشمن سال هاست با درک آن، توان خود را بر ضربه زدن به این بخش مهم متمرکز کرده و از ابزارهای مختلفی همچون تحریم و تلاش برای محدودسازی روابط اقتصادی ایران با کشورهای همسایه و دنیا، استفاده کرده است تا افزایش تولید و به تبع آن بهبود وضع اقتصاد را کند سازد.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: یکی از مولفه های رشد اقتصادی در ایران که بسیار حائز اهمیت است، رشد سریع و مستمر در تولید است که با اتکا به سیاست‌های درون‌زا و برون‌گرای اقتصاد مقاومتی، وضعیت اقتصادی کشور را سامان می بخشد. در این مسیر با مهار تورم و حفظ ارزش پولی ملی و با تلاش صنعتگران و کارآفرینان داخلی می توان نرخ تولید ملی را افزایش داد.

صادرکننده برتر استان قزوین ادامه داد: دستیابی به رفاه عمومی، کاهش تورم و بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور به افزایش تولید ملی مرتبط است، به هر میزان که ما بتوانیم سطح تولید را با حمایت های درست از بخش خصوصی دارای صلاحیت و اهلیت و سپردن کارها به مردم افزایش دهیم می توانیم انتظار کاهش تورم و بهبود شاخص ها را داشته باشیم. در حقیقت سریع ترین مسیر رشد اقتصادی و کاهش تورم، افزایش تولید است.

سعیدیان تاکید کرد: در اقتصاد ایران تورم عاملی شده که اقتصاد را از حالت پیش‌بینی‌پذیری خارج کرده است. در شرایطی که مردم دیگر بین فعالیت‌های مختلف نمی‌توانند صلاحشان را برای افزایش درآمد بهتر تشخیص بدهند در همین زمان سوداگران بیشترین نفع را دارند که با طرق مختلف سعی می‌کنند کالای مصرفی خود را به کالای سرمایه‌ای تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به درستی در شعار سال اعلام داشتند که تورم به‌ عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده‌ی رشد، سرمایه‌گذاری و رفاه مردم، باید مهار شود. فعالیت دیگری که به تغییر سریع وضع موجود در اقتصاد کشور می تواند کمک کند، افزایش سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان است، اگر افزایش تولید محصولات دانش بنیان با ارزش افزوده بالا در کشور افزایش یابد می تواند یک تحول اقتصادی را ایجاد کند.

این فعال اقتصادی همچنین گفت: امروز یکی از بزرگترین موانع تولید کنندگان در افزایش تولید و سرمایه گذاری، تحریم های داخلی است. تحریم هایی از جنس تصدی گری بیش از حد دولت در امور اقتصادی در ازای نقش سیاست گذاری، تغییر پیوسته قوانین و… است و انتظار می رود دولت در سال جدید که برنامه اصلی کشور افزایش تولید ملی است تمام تلاش خود در ایجاد ثبات در فرآیندهای اجرایی، صدور دستور العمل های جامع، پرهیز از اقدامات هیجانی و کاهش تصدی گری های خود در اقتصاد معطوف کند./فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.