صادرات صنایع غذایی به 1.8 میلیارد دلار رسید/سهم 11 درصدی صنعت غذا از صادرات 5 ماهه 1400

معاون وزیر صمت گفت: در سال گذشته صادرات در صنعت غذا از نظر وزنی با رشد ۲۳ درصدی وزنی به حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید.

مهدی صادقی نیارکی در جریان در جریان افتتاح بیست و هشمین نمایشگاه بین المللی اگروفود و بیستمین نمایشگاه شیرینی و شکلات که با حضور بیش از ۴۵۰ واحد صنعتی برگزار می‌شود، اظهار داشت: حدود ۱۵ درصد از کل اشتغال صنعتی کل کشور در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی است و سهم ۱۱ درصدی ارزشی از صادرات غیرنفتی کشور به بخش کشاورزی و صنایع غذایی در ۵ ماه سال جاری اختصاص دارد.

وی افزود: در سال گذشته صادرات در صنعت غذا از نظر وزنی با رشد ۲۳ درصدی وزنی به حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است و با توجه به ظرفیت ها و سرمایه گذاری های خوبی که در این بخش انجام شده، توسعه صادرات در صنایع غذایی به ویژه به کشورهای همسایه هدف گذاری شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به توانایی تولیدکنندگان صنایع غذایی در تامین نیاز بازار داخلی گفت: سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه طراحی، تکمیل محصول، ماشین آلات و تجهیزات، برندسازی و توسعه محصول صورت گرفته و ظرفیت های خوبی برای تامین نیازداخل از محل محصولات داخلی وجود دارد.

صادقی نیارکی در ادامه با مرور اجمالی وضعیت صنعت شیرینی و شکلات از سهم ۲.۷درصدی این صنعت از کل واحدهای صنعتی از نظر تعدادی، خبر داد و گفت: بیش از هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی در این بخش فعالیت می کنند و از کل اشتغال ایجاد شده برای واحدهای صنعتی، این صنعت سهم ۳.۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به توانمندی های صنعتگران در حوزه غذایی وکشاورزی اظهار امیدواری کرد: با رشدی که در بخش صنایع غذایی اتفاق افتاده، شاهد ارتقاء جایگاه این صنعت در کشور و بازارهای خارجی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.