صدور ۴ مجوز اولیه تاسیس مراکز تجاری در کشورهای عراق، تانزانیا و کنیا و تمدید فعالیت مرکز تجاری در سلیمانیه عراق

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از صدور ۴ مجوز اولیه تاسیس مراکز تجاری در کشورهای عراق، تانزانیا و کنیا و تمدید فعالیت مرکز تجاری در سلیمانیه عراق خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با بیان این خبر گفت: بر اساس سیاست‌های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه معرفی محصولات تولیدی و صادراتی کشور به بازارهای همسایه از جمله کشور عراق و همچنین کشورهای هدف در سایر مناطق از جمله آفریقا مجوز اولیه تاسیس ۴ مرکز تجاری ج. ا. ایران در شهرهای بغداد و کربلا عراق و همچنین دارالسلام – تانزانیا و نایروبی – کنیا به بخش خصوصی کشور در اواخر سال ۱۴۰۰ صادر شد.

پیلتن افزود: بر اساس این مجوزها، مجریان مراکز تجاری مذکور فرصت خواهند داشت نسبت به اخذ مجوزهای لازم از دولت‌های عراق، تانزانیا و کنیا و تأمین امکانات اولیه راه‌اندازی مراکز فوق اقدام کنند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ مجوزهای اولیه تاسیس ۲ مرکز تجاری در شهرهای کلار عراق و کامپالا اوگاندا صادر شده است.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: همچنین با توجه به‌ اینکه پیش از این نیز مجوز اولیه تاسیس مرکز تجاری سلیمانیه عراق نیز صادر شده بود، با توجه به تأمین امکانات و شرایط لازم توسط مجری این مرکز مجوز ادامه فعالیت آن نیز در آخرین جلسه سال ۱۴۰۰ کارگروه ذیربط در سازمان توسعه تجارت ایران صادر شد.

گفتنی است: مراکز تجاری فوق که تحت نظارت سازمان توسعه تجارت ایران فعالیت می‌کنند، علاوه بر فعالیت در زمینه معرفی و بازاریابی محصولات صادراتی کشور، امکان ارائه خدمات مشاوره‌ای و تجاری و برقراری ارتباط میان تجار دو کشور و همچنین اختصاص فضای اداری و تجاری به شرکت‌های علاقمند به حضور مستقیم در بازارهای کشورهای مذکور را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.