فعلا کالا نفرستید؛‌ در غیر این صورت مسئولیت با ما نیست

به دنبال انباشت کالا در گمرک زاهدان و اتفاقات اخیر پیش آمده، گمرک به شرکت‌های حمل و نقل اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی و حل مشکل از اظهار کالای ترانزیت داخلی به مقصد گمرک زاهدان اکیدا خودداری شود.

در تازه‌ترین مکاتبه صورت گرفته بین خاشی – ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان- با کلیه شرکت‌های حمل و نقل، موضوع عدم ورود کالاهای جدید به این گمرک مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اعلام کرده با توجه به نبود فضای خالی در انبارهای گمرک زاهدان و همچنین عدم تامین انبار از سوی مرجع تحویل گیرنده کالا (شرکت انبارهای عمومی) تا اطلاع ثانوی و حل مشکل از اظهار کالاهای ترانزیت داخلی به مقصد گمرک زاهدان اکیدا خودداری و کالاها به مقاصد سایر گمرکات اظهار شود.

مدیرکل گمرک زاهدان در ادامه تاکید کرده است که در غیر این صورت مسئولیت توقف و هرگونه خسارت وارده بر عهده شرکت اظهارکننده بوده و گمرک در این خصوص هیچ‌گونه مسئولیتی نداشته و ندارد.

در هفته گذشته و به دنبال بارندگی شدید در زاهدان، گمرک این شهر دچار آب‌گرفتگی شد و طی آن محموله‌های برنج موجود در محوطه به دلیل شرایط نامناسب ، خسارت دید.

گمرک اعلام کرد که از دی‌ماه سال گذشته با توجه به حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد و سرازیر شدن کالاها به گمرک زاهدان، از وزارت صمت خواسته بوده تا ثبت سفارش به مقصد این گمرک را محدود کند و همچنین به استانداری نیز هشدارهای لازم را داده بوده است. در عین حال که از انبارهای عمومی در سال گذشته خواسته تا فضای لازم برای کالاهای موجود را ایجاد کند که این اتفاق نیفتاده است.

در اعلام گمرک زاهدان به این اشاره شده بود که ظرفیت انبارهای مسقف و سکوهای آن حدود ۲۰ هزار تن است ولی در روزهای اخیر حجم کالای آن به بیش از ۴۰ هزار تن رسیده است.

اخیرا گمرک ایران نیز در مکاتبه‌ای با دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) خواسته تا دیگر ثبت سفارشی به مقصد زاهدان صادر نشده و محموله‌ها وارد گمرک دیگری شوند./ایسنا

فعلا کالا نفرستید؛‌ در غیر این صورت مسئولیت با ما نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.