تعیین تکلیف ۲۷ واحد تعطیل شهرک صنعتی کاسپین در سال آینده

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین از تعیین تکلیف ۲۷ واحد تعطیل این شهرک در سال آینده خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تحقق این مهم، صورت گرفته است.

محسن رضایی مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین در قزوین با اشاره به وسعت حدود ۵۵۰ هکتاری شهرک صنعتی کاسپین یک و استقرار ۴۰۵ واحد و اشتغال حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر اظهار کرد: آبیاری حدود ۴۳ هکتار فضای سبزِ شهرک صنعتی کاسپین یک با سیستم قطره‌ای بوده که پساب خروجی شهرک به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی با اشاره به غرس طی سه ماه اخیر حدود ۱۵ هزار اصله نهال در شهرک صنعتی کاسپین یک افزود: بنابر استاندارد موجود،  واحدهای صنعتی موظف هستند نسبت به ایجاد ۱۰ تا ۱۵ درصد  فضای سبز اقدام کنند که با استقبال خوب صاحبان صنایع،  طرحهای ارزنده‌ای در حوزه فضای سبز ایجاد شده است.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین یک ادامه داد:  با توجه به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک صنعتی کاسپین یک، احداث کمربند سبز اقتصادی در پیرامون شهرک با درختانی که بتوان با چوب و فرآوری آن اقتصادی عمل کرد، در دستور کار قرار دارد.به مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام کرده‌ایم برای تحقق  این کمربند،  پای کار  بیایند و گونه‌هایی که با زیست بوم سازگاری دارند و بعد از پنج سال اقتصادی هم است، به ما معرفی کنند تا طرح را به اجرا درآوریم.

وی با اشاره به تعطیلی حدود ۲۷ واحد در شهرک صنعتی کاسپین یک خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۴ واحد مشکل بانکی دارند یعنی یا بانک واحد را تملک کرده و یا در مرحله تملک قرار دارد و مابقی واحدها اختلاف شرکا و با موضوعات دیگری مواجه هستند.رضایی اضافه کرد: حدود ۲۶۰ واحد از ۴۰۵ واحد قرارداد در شهرک صنعتی کاسپین یک، دارای پروانه بهره‌برداری و مابقی واحدها در مرحله نصب سوله و ماشین آلات قرار دارند.

این مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی لازم برای تعیین تکلیف ۲۷ واحد تعطیل در سال آینده و مذاکره با بانک‌ها اذعان کرد: اگر صاحب واحد توان راه‌اندازی داشته باشد به وی واگذار می‌شود،  اگر مشکل داشته باشد واحد جذب سرمایه‌گذار جدید می‌شوند و یا در هر صورت، راه‌اندازی واحد تعطیل اجرایی می‌شود.

به گفته مدیرعامل شهرک صنعتی کاسپین یک؛ تعطیلی چهار واحد به دلیل اختلاف شرکا و تعطیلی سه واحد هم مربوط به سرمایه‌گذار خارجی بوده که به دلیل تحریم‌ها، واحدها رها شده است.

رضایی از ساخت و ساز و نصب ماشین آلاتِ حدود ۷۰ طرح بسیار خوب و برند کشوری در طرحهای توسعه چهار و پنج شهرک صنعتی کاسپین یک خبر داد و افزود: با به نتیجه رسیدن سرمایه‌گذاران و راه‌اندازی واحدهای در حال ساخت و ساز جمعیت نیروی کار در شهرک کاسپین یک تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۲۲ تا ۲۵ هزار نفر خواهد رسید./فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.